فهمیدن ، متوجه شدن آفتاب اصفهان اوقات شرعی

فهمیدن ، متوجه شدن: آفتاب اصفهان اوقات شرعی طلوع آفتاب اوقات شرعی اذان صبح به افق اصفهان

گت بلاگز وب‌گردی ۱۰ عادت یکسان عالی ترین رهبران دنیا

این عادات به شما کمک می‌کنند که بتوانید رابطه‌ی بهتری با اعضای تیم خود برقرار کنید و درنتیجه شرکت یا شرکت خود را به سمت پیشرفت هدایت کنید.

۱۰ عادت یکسان عالی ترین رهبران دنیا

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، جهت اینکه رهبر موفقی باشید این ۴ عادت را ترک کنید.رهبران موفق هرگز این عبارات را به کار نمی برند
سازمان های متفاوت در سراسر دنیا در حال عوض کردن دادن شیوه ی رهبری خود جهت زیاد کردن دادن میزان کارایی و بهره وری هستند. نویسنده های متفاوت در مقالات گوناگون بارها راجع به ی این عنوان صحبت کرده اند و درنهایت همه ی آن ها به این نتیجه رسیده اند که یک رهبری مؤثر و کارآمد نیازمند برقراری رابطه ی خوب با کارمندان شرکت هست. ولی چگونه و با انجام دادن چه کارهایی می توان این رابطه را تقویت کرد.
۱- گوش دادن
گوش دادن در اول این لیست قرار گرفته هست؛ لیکن از اهمیت بالایی برخوردار است و اکثر مدیران فاقد این شاخصه هستند. یک رهبر واقعی جهت حل پرسشها باید ابتدا به خوبی به آن ها گوش دهد. افرادی که با دقت به حرف دیگران گوش می دهند، می توانند قدرت و توانایی دیگران زیاد کردن دهند. یک رهبر موفق باید قبل از صحبت کردن، در حین صحبت کردن و بعد از آن به حرف های طرف برابر گوش دهد. این کار مخصوصا قبل از تصمیم گیری های مهم به شدت توصیه می شود. و شاید در ابتدا کمی سخت باشد ولی به مرور وقت تبدیل به عادت می شود.

عبارات مهم : رهبران دنیا

۲- همدلی کردن
همدلی کردن یکی دیگر از شاخصه هایی است که باعث زیاد کردن کارایی می شود. درواقع همدلی کردن درنتیجه ی گوش دادن به صحبت های طرف برابر ایجاد می شود. رهبران موفق تلاش می کنند شرایط طرف برابر خود را به خوبی درک کنند و به نوعی خودشان را در موقعیت آن ها قرار می دهند. رهبرانی که این شاخصه را دارند، بدون قضاوت کردن به صحبت های کارمندان خود گوش می دهند. درواقع آن ها به کارمندان خود به چشم یک کارگر نگاه نمی کنند؛ بلکه به آن ها احترام می گذارند و بابت زحماتشان از آن ها قدردانی می کنند. این کار باعث زیاد کردن احترام یک رهبر نزد کارمندانش می شود.
۳- کمک کردن
رهبرانی که خدمت کردن به دیگران را در اولویت قرار می دهند، تلاش می کنند پرسشها کارمندان خود را حل کنند. لیکن می خواهند کارمندانشان بتوانند بدون احساس وحشت از شکست، مهارت های خود را توسعه دهند. همچنین انجام این کار باعث شکل گرفتن یک فرهنگ دوستانه در شرکت می شود.
۴- آگاهی داشتن
رهبران موفق هر لحظه می دانند چه اتفاقاتی در اطرافشان در حال وقوع هست. آن ها هر لحظه به دنبال سرنخ هستند و به علت داشتن دانش بالا، هیچ موقع نمی توان آن ها را فریب داد.
۵- تشویق کردن
یک رهبر خوب و خدمتگزار از موقعیت شغلی خود جهت تعریف شنیدن از دیگران استفاده نمی کند. درواقع آن ها جهت متقاعد کردن دیگران تلاش می کنند با کارهایی که انجام می دهند، میزان نفوذپذیری خود را زیاد کردن دهند. آن ها می دانند چگونه باید رضایت طرف برابر را از طریق تأثیرگذاری و تشویق کردن دیگران جلب کنند.
۶- درک کردن
درک یک مسئله زمانی حاصل می شود که فردی فراتر از واقعیات بدیهی به آن عنوان فکر کند. معمولا رهبران درک خوبی از پرسشها مرتبط با شرکت خود دارند و حتی جهت مشکلاتی که هنوز رخ نداده اند نیز راه حل مناسبی در ذهنشان دارند. آن ها چیزهایی فراتر از محدودیت های کسب و کار خود را می بینند و بر اهداف بلند مدت خود تمرکز می کنند.
۷- دوراندیشی کردن
دوراندیشی توانایی آینده نگری کردن شرایط هست. این کار نیازمند درس گرفتن از گذشته، داشتن درک صحیح از وقت حال و در نظر گرفتن عواقب یک تصمیم در آینده است.
۸- نظارت کردن
یک رهبر خوب نه تنها باید نیازهای دیگران را در نظر بگیرد، بلکه باید بتواند پرسشها شرکت خود را نیز حل کند. این کار اعتماد کارمندانتان را به شما اوج می برد.
۹- متعهد بودن به رشد دیگران
این کار می تواند از طریق در نظر گرفتن بودجه ای جهت وام دادن به کارمندان، گوش دادن به ایده ها و پیشنهادات دیگران، تشویق دیگران به همکاری در تصمیم گیری ها و حتی کمک کردن به یک کارمند جهت پیدا کردن یک کار بهتر انجام شود.
۱۰- ساختن یک محیط دوستانه
رهبران خدمتگزار افراد دلسوزی هستند. آن ها از کارهای دیگران قدردانی می کنند و افراد بخشنده ای هستند. آن ها می دانند چه چیزی کارمندانشان را خوشحال می کند و تلاش می کنند با ساختن یک محیط دوستانه بهره وری آن ها را اوج ببرند. ساختن این محیط تنها با شناختن کارمندان و برقراری رابطه ی دوستانه با آن ها امکان پذیر است.
۳ بخش مهم شاخصه های رهبران موفق
اگر شخصیت یک رهبر موفق را کالبدشکافی کنید، متوجه می شوید که از ۳ بخش مهم تشکیل شده است است:
بخشی که یک رهبر را تبدیل به یک فرد خدمتگزار می کند مشمول بر ۳ شاخصه گوش دادن، همدلی و کمک کردن به دیگران است.
بخش رهبریِ شخصیت آن ها مشمول بر آگاهی داشتن، تشویق و درک کردن دیگران هست. هر رهبر باید این شاخصه ها را داشته باشد و بتواند به طور کارآمد از آن ها استفاده کند.
درمیان دو بخش ذکرشده، قسمت دیگری وجود دارد که مشمول بر ۳ شاخصه دوراندیشی، متعهد بودن به رشد دیگران و ساختن یک محیط دوستانه می شود.
اگر می خواهید تبدیل به یک رهبر کامل و موفق شوید، باید تلاش کنید تمام این شاخصه ها را در خودتان پرورش دهید.
منبع: زومیت
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: رهبران دنیا | درک کردن | خوب گوش دادن |

نویسنده : topsblog